Ανακοινώσεις

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΣΧΟΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ: διάβασα για τα τεστ στο link σας και ρώτησα στο Κέντρο που παρακολουθεί το παιδί μου εάν διαθέτουν τεστ. Μου απάντησαν ότι δεν πιστεύουν στα τεστ. Θα ήθελα την άποψή σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.Θα σας απαντήσω με έναν λίγο αστείο τρόπο. Θα σας ικανοποιούσε η απάντηση ενός μικροβιολόγου ότι έχετε σάκχαρο απλά κοιτώντας σας; Θα σας ικανοποιούσε η απάντηση ενός καρδιολόγου ότι έχετε κάποια δυσκολία στην καρδιά μόνο από αυτά που του είπατε; Θα σας ικανοποιούσε να σας έλεγε ο νεφρολόγος ότι έχετε λοίμωξη στο ουροποιητικό μόνο βλέποντάς σας. Οι παραπάνω ειδικότητες δεν πρέπει να σας εξετάσουν με συγκεκριμένες μετρήσεις;

Τα τεστ στην ειδική αγωγή στην ουσία μετρούν την επίδοση του παιδιού και την κατατάσσουν σε μία εκατοστιαία κλίμακα με βάση μία συγκεκριμένη (Ελληνική ή Διεθνή) κλίμακα. Χωρίς αυτή την μέτρηση δεν υπάρχει η δυνατότητα να οριστεί το ακριβές δυναμικό ενός παιδιού. Θα μου επιτρέψετε λοιπόν να διαφωνήσω πλήρως με την άποψη των συναδέλφων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το παιδί μου είναι 3 ετών και λέει μόνο 7 λέξεις. Φοβάμαι ότι κάτι συμβαίνει αλλά ο σύζυγός μου δεν συμφωνεί με αυτό και λέει ότι απλά το παιδί είναι μικρό. Θα ήθελα την γνώμη σας πώς να το χειριστώ.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας. Εάν διαβάσετε την αντίστοιχη τοποθεσία στην αρθρογραφία μας για την εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας, θα δείτε ότι σίγουρα το παιδί υπολείπεται πάρα πολύ των φυσιολογικών δεικτών όσον αφορά την ομιλία. Αυτό σημαίνει ότι το παιδί χρειάζεται οπωσδήποτε να αξιολογηθεί από κάποιον ειδικό (θα προτείναμε Παιδίατρο Αναπτυξιολόγο ή Λογοθεραπευτή αρχικά) για να διαπιστωθούν εάν υπάρχουν κάποιες δυσκολίες και να αντιμετωπισθούν άμεσα (σε όσο μικρότερη ηλικία γίνεται η παρέμβαση, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα.
Όσον αφορά τον σύζυγό σας το ερώτημά σας είναι πάρα πολύ σημαντικό! Αυτό που θα σας συστήναμε είναι να το συζητούσατε με τον Παιδίατρο σας. Εάν κρίνει σκόπιμη μία αξιολόγηση, τότε αυτή θα ΠΡΕΠΕΙ να γίνει. Θα σας ζητούσαμε να το συζητήσετε και οι δύο μαζί με τον Παιδίατρο ώστε να είστε πιο αρραγείς ως οικογένεια.
Λάβαμε το εξής υπέροχο μήνυμα από γονέα:
«MΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΑ ΜΟΛΙΣ ΜΗΝΑ ΠΡΙΝ ΜΕΙΝΩ ΕΓΚΥΟΣ ΣΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΥΛΑ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΜΟΥ. ΝΙΩΘΩ ΜΟΝΙΜΩΣ ΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΩ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΕΝΟΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ, ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΕΝΟΥ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΣΠΙΤΙΟΥ.ΕΝΑ ΜΟΝΙΜΟ ΧΤΥΠΟΚΑΡΔΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΡΙΞΙΜΟ ΤΖΑΜΙΟΥ Η ΠΟΡΤΑΣ, ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΠΩΣ ΑΠΟ ΛΕΠΤΟ ΣΕ ΛΕΠΤΟ ΘΑ ΔΩ ΚΑΤΙ ΦΡΙΚΙΑΣΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΕΛΠΙΔΑ ΟΤΙ ΙΣΩΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩ ΚΑΤΙ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΡΥΦΕΡΟ Η ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΟΠΩΣ ΕΝΑ ΣΚΙΟΥΡΑΚΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ. ΚΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΣΚΟΡΠΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΒΟΙ ΜΑΚΡΥΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΑΝΑΚΟΥΦΗΣΗΣ.

ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΠΩΣ Μ’ΑΓΑΠΑΕΙ. ΤΟΣΑ ΒΡΑΔΥΑ ΞΥΠΝΟΥΣΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΩ, ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ, ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ, ΤΗ ΘΛΙΨΗ. ΑΘΟΡΥΒΑ ΣΑΝ ΤΙΣ ΓΑΤΕΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΟΥΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΑΛΑΝΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ. ΧΩΡΙΣ ΤΣΙΓΑΡΟ Η ΚΑΤΙ ΚΑΤΕΥΝΑΣΤΙΚΟ.

ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΑΝ ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΒΟΥΡΚΩΝΕΙΣ. ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΛΑΣΤΙΧΟ. ΣΕ ΠΑΝΕ ΑΠ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΙΑΓΙΑΔΩΝ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ -ΕΛΑ ΜΩΡΕ ΘΑ ΤΑ ΠΕΙ ΜΑΖΕΜΕΝΑ- ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΝΙΩΣΕΙ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟ ΤΕΛΕΙΩΣ.

ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΩ ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΑΚΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΚΕΙΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΜΜΟΝΕΣ.

ΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΖΗΣΕ ΠΟΤΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠ ΑΥΤΕΣ. ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΩ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΤΙΤΙΒΙΖΟΥΝΕ ΤΡΙΓΥΡΩ ΑΠ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΑΝ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΚΕΙΝΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΠΟΤΕ.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΡΙΞΩ ΣΤΙΣ ΟΡΜΟΝΕΣ ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΘΑ ΠΝΙΓΩ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΩ.

ΑΛΛΑ ΠΡΟΧΤΕΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΜΑΤΑΚΙ ΤΟΥ ΚΙ ΕΓΙΝΕ ΜΑΥΡΟ. ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΟΣΕΞΕ ΕΝΑ ΤΣΙΜΠΗΜΑ ΚΟΥΝΟΥΠΙΟΥ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΟΥ ΚΙ ΗΡΘΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΤΟ ΦΙΛΗΣΕ. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΒΑ-ΒΑ ΕΙΠΕ Η ΚΑΡΔΟΥΛΑ ΜΟΥ ΕΝΩ ΕΓΩ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΚΑΝ ΦΙΛΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΤΑΚΙ ΤΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟΥΜΠΑΝΟ ΚΑΙ ΒΑΡΑΙΝΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΒΛΕΦΑΡΟ.

ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΨΥΧΟΥΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΣΒΕΙΝΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ,ΤΙΣ ΕΚΑΝΕ ΟΛΕΣ ΣΚΙΕΣ.ΜΟΝΟ ΣΚΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΓΚΙΞΟΥΝ ΚΕΙΝΟ ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ ΜΟΥΤΡΑΚΙ ΤΟΥ. ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΑΚΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙ ΑΥΤΟ.»

“Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την βοήθεια που προσφέρατε στο παιδί μου στα 2 χρόνια που παρακολούθησε στο Κέντρο σας. Τώρα πια ο γιος μας φοιτά στην Β΄Δημοτικού και είμαστε υπερήφανοι που τα καταφέρνει τόσο καλά!”
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τα υπέροχά σας λόγια.
Το παιδί μου είναι 4 ετών και η Αναπτυξιολόγος διέγνωσε ότι έχει το σύνδρομο ΔΕΠ-Υ. Τι είναι αυτό το σύνδρομο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ
Σας ευχαριστούμε θερμά που επικοινωνήσατε μαζί μας. Σας παραπέμπουμε στο αντίστοιχο link μας για το Σύνδρομο ΔΕΠ-Υ.

Λάβαμε το εξής υπέροχο μήνυμα από γονέα:
ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΠΡΙΝ ΦΟΡΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΑΚΙ ΤΟΥ ΕΤΡΕΞΕ ΣΤΟ ΜΠΑΝΙΟ, ΣΚΑΡΦΑΛΩΣΕ ΣΤΟ ΣΚΑΜΠΟ ΤΕΝΤΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΛΥΜΠΙ ΓΑΜΠΑΚΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΩΒΡΑΚΑΚΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΡΙΑ ΠΑΜΠΕΡΣ ΠΙΑ.ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΝΤΟΥΛΑΠΙ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΤΗ ΚΟΛΩΝΙΑ ΤΟΥ. ΔΕΝ ΤΟΥ ΦΩΝΑΞΑ «ΑΣΤΟ»,»ΜΗ»,»ΘΑ ΣΟΥ ΠΕΣΕΙ»,»ΘΑ ΤΟ ΣΠΑΣΕΙΣ».ΤΙΠΟΤΑ.

ΜΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΣΙΙΤ ΜΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΑΚΙ ΤΟΥ ΓΥΡΙΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΙΤΑΞΕ ΚΑΙ ΗΡΘΕ ΤΟ ΑΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΑΣΟΥΛΑ ΤΟΥ -ΚΑΝΤΟ ΚΑΙ ΣΥ ΜΑΜΑ ! – ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΛΛΑΞΑΜΕ ΡΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΕΚΕΙΝΟΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ.ΣΕ ΜΙΣΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ ΤΟΝ ΕΙΔΑ ΣΑΝ ΑΝΤΡΑ ΜΕΓΑΛΟ,ΣΑΝ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΛΙΚΑΡΑΚΙ !

ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΣΑΣ,ΟΛΑ ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΖΗΤΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ,ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΣΚΥΨΑΤΕ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΗΓΑΝΕ ΧΑΜΕΝΕΣ.ΟΥΤΕ ΜΙΑ.

ΤΙΣ ΜΑΖΕΥΕ ΟΠΩΣ ΕΓΩ ΜΑΖΕΥΩ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΛΕΞΟΥΛΕΣ ΤΟΥ.ΣΑΝ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΜΙΚΡΑ ΣΚΟΡΠΗΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ.ΚΑΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΥ Σ’ΕΚΕΙΝΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΩ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΨΕΥΔΕ ΤΙΣ ΦΟΒΙΕΣ ΜΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΦΡΑΓΓΙΖΕ ΤΙΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΜΟΥ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Το παιδί μου αξιολογήθηκε από Παιδοψυχίατρο και μου ανέφερε ότι έχει δυσκολία στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και πρέπει να αξιολογηθεί από Εργοθεραπευτή. Πώς θα καταλάβω εάν το παιδί μου έχει δυσκολία στην αισθητηριακή ολοκλήρωση;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ένα άτομο θα πρέπει να αξιολογηθεί από εξειδικευμένο στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση Εργοθεραπευτή εάν υπάρχουν δυσκολίες σε μερικές από τις παρακάτω περιοχές ή εάν μια από αυτές τις περιοχές προκαλεί σημαντικά λειτουργικά προβλήματα.1. Ως βρέφος ήταν ασυνήθιστα ιδιότροπο, δύσκολο να ηρεμήσει, ή τρόμαξε εύκολα

2. Ως βρέφος άργησε να μπουσουλήσει (ή δεν μπουσούλησε), να καθίσει, να περπατήσει, να μάθει άλλες βασικές κινητικές δεξιότητες

3. Έχει δυσκολία στην ρύθμιση του κύκλου ύπνου/ξυπνήματος, στο να κοιμηθεί, στο να κοιμάται ήρεμα και στο να ξυπνά ήρεμο

4. είναι υπερ-ευαίσθητο στους ερεθισμούς (υπερ-αντιδρά στα αγγίγματα, στις γεύσεις, στους ήχους ή τις οσμές)

5. έντονα αντιπαθεί να κάνει μπάνιο, να του κόψουμε τα μαλλιά ή να του κόψουμε τα νύχια

6. χρησιμοποιεί μη κατάλληλο ποσό δύναμης όταν χειρίζεται αντικείμενα, όταν βάφει με μαρκαδόρους ή γράφει ή όταν παίζει με συνομηλίκους ή με μικρά κατοικίδια ζωάκια.

7. Έχει φτωχό τόνο μυών, κουράζει εύκολα, ακουμπάει στον τοίχο ή τους ανθρώπους, «χύνεται» ενώ κάθεται στην καρέκλα

8. Είναι αδέξιο, πέφτει συχνά, τρακάρει σε έπιπλα ή ανθρώπους, και έχει δυσκολίες να
τοποθετήσει καλά το σώμα του στον περιβάλλοντα χώρο.

9. έχει τη δυσκολία μαθαίνοντας τις νέες κινητικές δεξιότητες, απογοητεύεται και ταράζεται κατά την προσπάθεια να ακολουθητέε οδηγίες ή τα βήματα ακολουθίας για μια δραστηριότητα

10. Αποφεύγει τις δραστηριότητες στην Παιδική Χαρά, την γυμναστική και τα σπορ

11. Δεν του αρέσουν ή δυσκολεύεται σε δραστηριότητες που αρέσουν στους συνομηλίκους του όπως τα άλματα, το κουτσό, οι στροφές, η αναρρίχηση, η ζωγραφική, το κόψιμο με ψαλίδι, τα πάζλ, το γράψιμο

12. Δυσκολεύεται να κάνει τους φίλους με συνομηλίκους, προτιμά να παίξει με ενηλίκους ή με μικρότερα παιδιά

ΠΗΓΗ: www.kidsource.com
Επιπρόσθετα σας καλούμε να διαβάσετε το link μας που σχετίζεται με την αισθητηριακή ολοκλήρωση στο site μας

ΕΡΩΤΗΣΗ: «το παιδί μας αξιολογήθηκε από Παιδονευρολόγο και μου είπαν ότι αντιμετωπίζει Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές». Μου ζήτησε να απευθυνθώ σε εξειδικευμένο Εργοθεραπευτή, Ψυχοπαιδαγωγό και Λογοθεραπευτή. Πώς θα ξέρω ότι είναι εξειδικευμένοι οι θεραπευτές; Ευχαριστώ για τον χρόνο σας»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητοί γονείς η εμπειρία του θεραπευτή για οποιαδήποτε δυσκολία έγκειται σε 2 τομείς:Α. ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Β. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΜΕΤ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Για το (Β) στοιχείο έχουμε να αναφέρουμε τα εξής:

Οι θεραπευτές πρέπει να έχουν ειδικευτεί στα κάτωθι:
-Μέθοδο Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (SENSORY INTEGRATION)
-Μέθοδο Αισθητηριακής Δίαιτας (SENSORY DIET)
-Δομημένη εκπαίδευση (TEACCH)
-Μεθόδους Εναλλακτικής και Επαυξητικής Επικοινωνίας (PECS, MAKATON)
-Συμπεριφοριστικές Μεθόδους Τροποποίησης Συμπεριφοράς
-Κοινωνικές Ιστορίες (SOCIAL STORIES@)

Επιπρόσθετα σας καλούμε να διαβάσετε το link μας που σχετίζεται με την παρουσίαση των άνωθι μεθόδων στο site μας.

Ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.

Αξιολογήσατε το παιδί μου πριν από 2 εβδομάδες. Θα ήθελα να δηλώσω και να το γνωρίζουν όλοι ότι η αξιολόγησή σας ήταν η καλύτερη που έχω συναντήσει. Δυστυχώς έχω ταλαιπωρηθεί πολύ να «σέρνω» τον Γ. στους ειδικούς. Με αγκαλιάσατε ζεστά και επιτέλους πήρα από την ομάδα σας τις οδηγίες που ήθελα για το πώς να τον αντιμετωπίσω στο σπίτι!Με τιμή
Γ.Π.
όμορφα λόγια που πραγματικά μας τιμούν!
ΕΡΩΤΗΣΗ: «Υπάρχει κάποιος φορέας για την Ψυχική Υγεία των Παιδιών; Το παιδί μου διαγνώστηκε με ψύχωση»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.

Σας συστήνουμε τον ακόλουθο φορέα (πηγή :www.iatronet.gr/sopsi)

Σ.Ο.Ψ.Υ.
Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών για την Ψυχική Υγεία
ΈΔΡΑ: Δήλου 3, Βύρωνας 162 31, Τηλ./Fax: 210 76 40 277
e-mail: sopsi@ath.forthnet.gr
website: www.iatronet.gr/sopsi

Ο ΣΟΨΥ ιδρύθηκε το 1993 με την βοήθεια και υποστήριξη της Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής του Βύρωνα-Καισαριανής.
Είναι κοινωφελές μη κερδοσκοπικό Σωματείο με μέλη του οικογένειες που έχουν άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας. Αριθμεί σήμερα περίπου 700 οικογένειες.
Οι βασικοί στόχοι του Σ.Ο.Ψ.Υ. είναι:
> Αλληλεγγύη και αλληλοβοήθεια των μελών του Συλλόγου.
> Προστασία και υποστήριξη των ψυχικά αρρώστων και των οικογενειών τους.
> Η υπεύθυνη ενημέρωση για την ψυχική ασθένεια και για την σύγχρονη θεραπεία της.
> Ευαισθητοποίηση του κοινού, κατάργηση των διακρίσεων και δημιουργία θετικής εικόνας για τον ψυχικά ασθενή.
Για την υλοποίηση των ανωτέρω στόχων, ο Σ.Ο.Ψ.Υ. :
> Εκδίδει ενημερωτικά φυλλάδια.
> Κάνει ενημερωτικές εκδηλώσεις, διαλέξεις, συνέδρια.
> Συμβάλλει στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μελών του.
> Εκδίδει ενημερωτικό έντυπο «Μηνύματα» σε τρίμηνη βάση σε 2500 αντίτυπα .
> Προσφέρει ανοικτή υποστηρικτική ομάδα συγγενών κάθε Τρίτη απόγευμα από 1ης Οκτωβρίου μέχρι 30 Ιουνίου κάθε χρόνο.
> Προσφέρει ψυχοεκπαιδευτική ομάδα διάρκειας 10 εβδομάδων κάθε Τετάρτη απόγευμα όταν συμπληρώνεται αριθμός 20 τουλάχιστον ενδιαφερομένων οικογενειών μελών του Σ.Ο.Ψ.Υ. Τις ομάδες αυτές παρακολουθούν επίσης και νέοι επαγγελματίες ψυχικής υγείας.

Οι ομάδες αυτές έχουν μεγάλη σημασία για τα μέλη του Συλλόγου, διότι όπως είναι γνωστό η οικογένεια είναι αυτή που κυρίως υποστηρίζει και φροντίζει τον ασθενή, στον Ελλαδικό χώρο. Ως εκ τούτου η οικογένεια έχει ανάγκη από υπεύθυνη ενημέρωση, εκπαίδευση και υποστήριξη, για να μπορεί να υπομένει και να αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται από το άρρωστο μέλος της. Στις ομάδες αυτές συζητούνται τα διάφορα προβλήματα (γενικά προβλήματα) που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και ενθαρρύνονται και συσφίγγονται οι σχέσεις μεταξύ των οικογενειών, διότι δυστυχώς ως γνωστό υπάρχει το «στίγμα» που περιθωριοποιεί τον άρρωστο και την οικογένειά του. Η δημιουργία ομάδων από ανθρώπους με ίδιες ανησυχίες δίνει την ευκαιρία για νέες σχέσεις και θάρρος για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Από το 1993 έως το 2000 ο ΣΟΨΥ φιλοξενείτο στο Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής του Βύρωνα-Καισαριανής το οποίο υπήρξε και ο στυλοβάτης του στα πρώτα του βήματα.
To 2000 ενοικιάστηκε ένας χώρος

Ο ΣΟΨΥ συνεργάζεται και είναι μέλος με τους εξής Διεθνείς Οργανισμούς
> EUFAMI Europian Federation of Association of Families of People with Mental Illness
> GAMIAN Global Alliance of Mental Illness Advocacy Networks
> WAPR WORD Association of Psychosocial Rehabilitation
> W.H.O. World Health Organization
> ΕΣΑΕΑ
> ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ
> Ινστιτούτο Παστέρ
> Δήμος Βύρωνα-Καισαριανή
> Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας.

Άλλες Δραστηριότητες
Ο Σ.Ο.Ψ.Υ προετοιμάζει κάθε καλοκαίρι 15 – 20 ασθενείς συγγενείς μελών του για τη συμμετοχή τους στην κατασκήνωση της Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Μ.Ε.Α επί 15 ημέρες, καλύπτοντας το κόστος επί πλέον υπηρεσιών που κρίνονται απαραίτητες για τους ψυχικά ασθενείς .
Ο Σ.Ο.Ψ.Υ καλύπτει το μισό του κόστους συμμετοχής 10 ασθενών συγγενών μελών του σε ιδιωτική κατασκήνωση για 15 ημέρες κάθε καλοκαίρι. Οι συμμετέχοντες στην κατασκήνωση αυτή συνυπάρχουν με υγιείς κατασκηνωτές με θετικότατα αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές.
Δυνάμει της υπ’αριθ.Υ5β/Γ.Π19264,20555,70639 αποφάσεως του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας λειτουργεί ξενώνας μακράς παραμονής 10 ψυχικά ασθενών συγγενών των μελών του Σ.ΟΨ.Υ από τον Οκτώβριο του 2002 στην οδό Νεαπόλεως 9-11 στο Βύρωνα. Όλα τα λειτουργικά έξοδα του ξενώνα καλύπτονται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Ελληνικού Κράτους. (βλέπε Ξενώνα)
Η διαμόρφωση του κτιρίου έγινε με προσφορά της εταιρίας A.A Holding κατόπιν εισηγήσεως του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Α. Αλλαμανή.

Το Δ.Σ του ΣΟΨΥ είναι:
Πρόεδρος: Πέτρος ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ 210 8950878
Αντιπρόεδρος: Αλεξάνδρα ΣΤΡΟΥΜΠΟΥ 210 6422200
Γ.Γραμματέας: Στέλιος ΚΑΝΤΣΟΣ 210 6081036
Ταμίας: Βαρβάρα ΚΑΖΗ 210 7011033
Μέλη: Ελένη ΟΡΦΑΝΟΥ 210 7010752, Φανή ΛΩΛΗ 210 7221004, Φώτης ΒΕΡΓΗΣ 210 7015089

Επιστημονική Επιτροπή
Μαρίνα Οικονόμου-Λαλιώτη Επ. Καθηγήτρια Ψυχιατρικής
Γεώργιος Παπαδημητρίου Αναπλ. Καθηγητής Ψυχιατρικής
Στέλιος Στυλιανίδης Διοικητής του Π.Ν.Α.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλημέρα σας. Ο γιος μου είναι 10 ετών και διαγνώστηκε ότι έχει δυσλεξία. Από το Σχολείο μου ζήτησαν χαρτί για δυσλεξία για να δείξουν επιείκεια. Μπορείτε να με βοηθήσετε;
Σας ευχαριστώ πολύ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.
Η επίσημη διάγνωση για τα Σχολεία γίνεται από τα ΚΨΥ ή τα ΚΔΑΥ. Τα παιδιά της Δημοτικής εκπαίδευσης δεν απαλλάσσονται των γραπτών εξετάσεων, αλλά συστήνεται η επιείκεια του Σχολείου.
Είναι καλό να ζητήσετε από τώρα την αξιολόγηση από τα ΚΔΑΥ γιατί τα ραντεβού καθυστερούν. Στο Γυμνάσιο ο νόμος σας καλύπτει να απαλλαγεί το παιδί σας από τις γραπτές εξετάσεις.
Στο link μας ΚΔΑΥ στις «ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ» θα βρείτε τις Δ/νσεις των ΚΔΑΥ και το τι ακριβώς καλύπτει.
Επιπρόσθετα, ελπίζουμε να εφαρμόζετε κάποιο πρόγραμμα Ειδικής Παρέμβασης (Ψυχο-παιδαγωγικό, Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία), γιατί αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ το παιδί σας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω δύο γιους δίδυμους 5,5 ετών τον Γ. και τον Λ. Ο Λ. διαγνώστηκε με αυτισμό πριν από 2 χρόνια και παρακολουθεί πρόγραμμα αποκατάστασης στην … (επαρχιακή πόλη). Η Νηπιαγωγός μου ανέφερε να εξετάσω και τον Γ. γιατί στο Σχολείο είναι υπερκινητικός και μιλάει συνεχώς. Είναι δυνατόν να έχει και αυτό το παιδί αυτισμό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα ερευνητικά δεδομένα έχουν δείξει ότι στα δίδυμα, όταν το ένα παιδί αντιμετωπίζει αυτισμό, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα (άνω του 70%) να αντιμετωπίζει και το αδελφάκι του κάποια ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ. Αυτό δεν σημαίνει υποχρεωτικά αυτισμό αλλά υπάρχουν υψηλά ποσοστά παιδιών με άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομο ΔΕΠ-Υ, δυσλεξία, δυσπραξία, εξελικτική γλωσσική διαταραχή. Θα σας ζητούσαμε να συνεννοηθείτε με τον Ιατρό που παρακολουθεί τον Λ. καθώς και με το Κέντρο που τον παρακολουθεί θεραπευτικά.Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας
ΕΡΩΤΗΣΗ: ο γιος μου είναι 8 ετών, πηγαίνει στην Γ΄ Δημοτικού. Από τα 5 του διαγνώστηκε με «Δυσπραξία» από Παιδονευρολόγο και παρακολουθεί πρόγραμμα Εργοθεραπείας. Τον Σεπτέμβριο η Παιδονευρολόγος μας είπε ότι αντιμετωπίζει και το σύνδρομο ΔΕΠ-Υ και μας σύστησε φαρμακευτική αγωγή. Τελικά το παιδί έχει δυσπραξία ή διάσπαση προσοχής;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας. Τα παιδιά με «Δυσπραξία» συνήθως αντιμετωπίζουν και παράλληλες (συνοδές) δυσκολίες. Αυτό ονομάζεται συν-νοσηρότητα. Οι συνηθέστερες είναι:
Μαθησιακές δυσκολίες
Σύνδρομο ΔΕΠ-Υ
Συναισθηματικές δυσκολίες (λόγω των συνεχών αποτυχιών που βιώνουν).Για τον λόγο αυτό θεωρείται απαραίτητο το παιδί να παρακολουθείται από ομάδα ειδικών (Εργοθεραπευτής, Ψυχολόγος, Ψυχολόγος Συμβουλευτικής). Ο/Η Νευρολόγος λοιπόν διαπιστώνει συν-νοσηρότητα στο παιδί σας. Σας συστήνουμε φυσικά να ακολουθήσετε τις οδηγίες του/της μαζί με συνέχιση των θεραπευτικών προγραμμάτων.
ΕΡΩΤΗΣΗ: κύριε Αλεξάνδρου θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι: η κόρη μου είναι 9 ετών πάει στην γ δημοτικού και αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες και διάσπαση προσοχής. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση που έχει ενισχύεται από κοροϊδίες συνομηλίκων της και διάφορα αρνητικά σχόλια. Πολλές φορές έρχεται στο σπίτι χωρίς τα βιβλία της (της τα παίρνουν συμμαθητές για πλάκα). Αισθάνομαι ότι υποφέρει όμως έχει ανάγκη τη συντροφιά της παρέας της (όπως εκείνη λέει).Οι δάσκαλοι είναι επιεικώς αδιάφοροι. Πως μπορώ να την ενισχύσω; Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστώ θερμά για την επικοινωνία σας.διάβασα με πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το μειλ σας και πραγματικά αισθάνθηκα την δυσκολία τόσο την δική σας όσο και του παιδιού σας.

Αρχικά θα πρέπει να ξεκινήσουμε με την διάγνωση του παιδιού σας. Έχει υπάρξει επίσημη διάγνωση; Έχει δει το παιδί Παιδοψυχίατρος, Αναπτυξιολόγος, Νευρολόγος για να ξέρετε ακριβώς τις αιτίες που το παιδί σας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές αυτές δυσκολίες και την διάσπαση της προσοχής; Επιβοηθείται με Ειδική Εκπαιδευτική Παρέμβαση ώστε να διευκολυνθεί η μάθηση και η συγκέντρωση ώστε να ανέβει η αυτοπεποίθησή της;

Αυτές είναι ερωτήσεις που μόνον εσείς ξέρετε την απάντηση και εύχομαι η απάντηση να είναι ναι.

Όλοι οι άνθρωποι που αποκλίνουν από τον μέσο όρο αντιμετωπίζουν πραγματικά δυσκολίες. Οι δυσκολίες στην μάθηση είναι μία σημαντική απόκλιση στον κοινό «κώδικα» των παιδιών της Τάξης που είναι ότι «όλοι τα καταφέρνουμε λίγο έως πολύ το ίδιο». Έναν κώδικα που ο μόνος που μπορεί στο Σχολείο να τον τροποποιήσει είναι ο Εκπαιδευτικός ο οποίος οφείλει να εξηγήσει στην Τάξη ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο ικανοί σε έναν τομέα αλλά είμαστε ικανοί σε άλλους ο καθένας. Άλλωστε ο ρόλος της εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να επιβραβεύει την επιτυχία αλλά να βοηθάει το παιδί στην αποτυχία.

Θα ήταν λοιπόν καλό ο Εκπαιδευτικός της Τάξης σε συνεργασία με εσάς να αναδείξουν αυτά που η κόρη σας κάνει καλά (πχ τα παιδιά με διάσπαση προσοχής είναι καλοί επιμελητές). Αυτός είναι ένας καλός δρόμος για να καταλάβει το παιδί ότι μπορεί να έχει θέση στην Τάξη του.

Αυτή την στιγμή το παιδί έχει περιθωριοποιηθεί και περνάει πραγματικά άσχημα στην Τάξη. Και μάλιστα όσο υψηλότερο δείκτη μαθησιακής και κοινωνικής νοημοσύνης έχει ένα παιδί τόσο πιο πολύ πονάει! Υποφέρει.

Σας προτείνω τις εξής λύσεις:
1. Αξιολόγηση του παιδιού από Παιδοψυχίατρο για να διερευνηθεί το συναισθηματικό υπόβαθρο του παιδιού.
2.Απαραίτητη ένταξη σε Ψυχο-παιδαγωγικό πρόγραμμα με έμφαση στην πραγματολογία και την ψυχολογική τόνωση ώστε να συμφιλιωθεί αρχικά με αυτά που δυσκολεύεται –ώστε να προσπαθήσει-, με αυτά που καταφέρνει –ώστε να τονώσει την ταυτότητά της- και να διοχετεύσει τον θυμό της.
3. Ένταξη σε Εργοθεραπευτικό πρόγραμμα ώστε να διερευνηθεί το αισθητικο-νευρολογικό υπόβαθρο και να εξασκηθεί σε δραστηριότητες που απαιτούν συγκέντρωση προσοχής.
4. Μείωση των γονεικών απαιτήσεων σε αυτά που δυσκολεύουν το παιδί. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι το παιδί δεν μπορεί να τα πάει καλύτερα. Οι ειδικοί θα σας εξηγήσουν πώς θα τα καταφέρει.
5. Δάσκαλος δάσκαλος δάσκαλος. Επιβοήθηση, κατανόηση, διευκόλυνση, προσαρμογή. Πρέπει να προστατεύσει το παιδί από τους ορεξάτους να της κάνουν πλάκα συμμαθητές και να τους επιδείξει τις δεξιότητές της. Εάν αυτό είναι αδύνατον και το παιδί ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΥΣ (εννοώ πραγματικούς φίλους και όχι απλοϊκή παρέα), συχνά προτείνεται η αλλαγή του Σχολικού Περιβάλλοντος (αλλαγή Σχολείου).
6. Συνεργασία με τα ΚΕΔΔΥ για περαιτέρω ενέργειες που θα ήταν απαραίτητες.

Σας ευχαριστώ πολύ

Με τιμή

Αλεξάνδρου Στράτος

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είμαι σχετικά νέα εκπαιδευτικός (εργάζομαι για δεύτερη χρονιά). Φέτος διδάσκω στην Α΄ Τάξη Δημοτικού Σχολείου και έχω έναν μαθητή που θα ήθελα να τον αξιολογήσετε. Πιστεύω ότι έχει αυτισμό αλλά αν το ανακοινώσω στους γονείς φοβάμαι ότι θα αντιδράσουν αρνητικά. Πείτε μου πώς θα μπορούσα να το ανακοινώσω; Σας ευχαριστώ πολύ Θ.Κ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας. Θίγετε ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα. Ο ρόλος της εκπ/τικού είναι σημαντικότατος στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε ένα παιδί. Δυστυχώς όμως οι γονείς δεν είναι πάντα έτοιμοι να ακούσουν γι’αυτές τις δυσκολίες και πολύ συχνά ρίχνουν το φταίξιμο στην εκπ/τικό. Αρχικά θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι κανένας γονέας δεν θέλει να ακούσει άσχημα πράγματα για το παιδί του. Αρχικά λοιπόν οφείλουμε να καλλιεργήσουμε την «εκπαιδευτική συμμαχία», να δείξουμε δηλαδή στον γονέα ότι προσπαθούμε πραγματικά και ανησυχούμε πραγματικά για το παιδί του. Κατόπιν να δώσουμε στον γονέα ένα μικρό περιθώριο (πχ «θα δω το παιδί πώς θα τα πάει για 2 εβδομάδες ακόμη γιατί μπορεί να τα καταφέρει»). Τέλος, να τον ενημερώσουμε ότι θέλουμε την γνώμη του εκπαιδευτικού προϊσταμένου (Σχολικός Σύμβουλος, ΚΕΕΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα). ΔΕΝ ζητάμε από τους γονείς διαγνωστικό από Ιδιωτικά Κέντρα. Εάν δρομολογήσετε αυτήν την διαδικασία, τότε σίγουρα θα έχετε πράξει αυτό που ζητά η δεοντολογία. Το εάν θα το αποδεχτεί ο γονέας είναι σαφώς κάτι για το οποίο από εσάς χρειάζεται μόνο χρόνος και συμμαχία. Εάν δείξετε θυμωμένη με το παιδί, τότε ο γονέας απλά θα θυμώσει μαζί σας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Αλεξάνδρου διάβασα το βιογραφικό σας στο site σας και διαπίστωσα ότι έχετε μεγάλη εμπειρία. Θα επιθυμούσα λοιπόν να σας ρωτήσω κάτι: το παιδί μου είναι 2 ετών και 1 μήνα, διαπιστώθηκε ότι αντιμετωπίζει «Αναπτυξιακή Καθυστέρηση» και μου ζήτησαν να παρακολουθήσει πρόγραμμα Εργοθεραπείας. Ενώ όμως και εγώ αλλά και η Εργοθεραπεύτριά του θέλουμε να βρίσκομαι στο δωμάτιο κατά την διάρκεια της θεραπείας, μόλις με δει αποδιοργανώνεται και θέλει μόνο την αγκαλιά μου χωρίς να κάνει τίποτα. Η Εργοθεραπεύτρια λέει ότι όταν είναι μαζί της έχει διαφορετική εικόνα. Τι με συμβουλεύετε να κάνω; Να κλείναμε ένα ραντεβού να δείτε το παιδί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία σας και για τα καλά σας λόγια. Θέλω να σας πω ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά σε παιδιά αυτής της ηλικίας. Βρίσκονται στο μεταβατικό στάδιο όπου μπορούν μεν να αποχωριστούν τον γονέα αλλά όταν τον δουν προσανατολίζονται κατευθείαν επάνω του. Από την άλλη, αφού περνάει καλά με την Εργοθεραπεύτρια σημαίνει ότι έχει κοινωνικοποιηθεί μαζί της και έχουν εγκαθιδρύσει καλή σχέση. Αυτό που σας συστήνω και που κάνουμε εμείς είναι το εξής: Βιντεοσκοπούμε την θεραπευτική συνεδρία και στο επόμενο ραντεβού αντί για το παιδί παρουσιάζουμε το βίντεο στην μητέρα και εξηγούμε τι ακριβώς κάνουμε και γιατί. Φυσικά και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αξιολογήσω το παιδί σας. Εμπιστευτείτε την θεραπεύτριά σας και ακολουθείστε αυτή την διαδικασία. Θα δείτε ότι σε λίγο διάστημα θα αλλάξει το παιδί σας.
ΕΡΩΤΗΣΗ:  το παιδί μου γεννήθηκε σημαντικά πρόωρο και μας ζήτησαν να παρακολουθείται συνεχώς από παιδίατρο Αναπτυξιολόγο. Γιατί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.Θα σας παρακαλούσαμε να ακολουθήσετε την οδηγία του Παιδιάτρου του παιδιού σας. Δυστυχώς οι έρευνες αναφέρουν ότι τα πρόωρα έχουν σημαντικότατες πιθανότητες να εμφανίσουν διάφορες αναπτυξιολογικές δυσκολίες (ψυχοκινητική καθυστέρηση, καθυστέρηση λόγου-ομιλίας, δυσπραξία, διάσπαση προσοχής, μαθησιακές δυσκολίες). Θα πρέπει λοιπόν το παιδί να παρακολουθείται από Αναπτυξιολόγο και όποτε κριθεί σκόπιμο να εφαρμοστεί πρώιμη παρέμβαση για να αντιμετωπιστούν ΑΜΕΣΑ οι ανωτέρω κίνδυνοι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλησπέρα και σας ζητώ συγνώμη για την ενόχληση. Μένω σε επαρχιακή πόλη και έσω έναν γιο που πηγαίνει στην Β΄Δημοτικού. Η δασκάλα στο Σχολείο μου ανέφερε ότι αντιμετωπίζει μάλλον δυσλεξία. Στο Νηπιαγωγείο είχα κάνει Α΄Τέστ και δεν είχαν εντοπίσει κάποια δυσκολία. Είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.Το Α΄Τέστ είναι ένα από τα πολλά εργαλεία που έχει ο Ειδικός για να διαγνώσει πιθανές δυσκολίες που ίσως να αντιμετωπίσει ένα παιδί στο Δημοτικό. Προσωπικά δεν εφαρμόζω μόνο αυτό το εργαλείο. Το συγκεκριμένο τεστ λειτουργεί –επιτρέψτε μου την έκφραση- μονοσήμαντα. Δηλαδή εάν ένα παιδί εμφανίσει δυσκολίες σημαίνει ότι σίγουρα θα εμφανίσει δυσκολίες. Εάν όμως δεν εμφανιστούν δυσκολίες, για να διαβεβαιωθώ χρησιμοποιώ και άλλα τεστ πιο αναλυτικά (κοιτάξτε αν θέλετε το σχετικό τοπίο στο site μας για τα τεστ προσχολικής ηλικίας που χρησιμοποιούμε). Θα σας ανέφερα λοιπόν ξεκάθαρα ότι ναι, υπάρχει η συγκεκριμένη πιθανότητα. Παρακαλώ κινητοποιηθείτε άμεσα και απευθυνθείτε σε ειδικό.

Σας ευχαριστώ θερμά

Αλεξάνδρου Στράτος

ΕΡΩΤΗΣΗ: το παιδί μου είναι 5 ετών και φοβάται να πηγαίνει σε καινούργια μέρη. Κάθε φορά που κάνουμε μία αλλαγή στο πρόγραμμά του συγχίζεται και φοβάται. Ο μπαμπάς του προσπαθεί να τον καθησυχάζει αλλά συνεχίζει να έχει αυτή τη συμπεριφορά. Η Νηπιαγωγός μου ζήτησε να αξιολογήσει το παιδί Εργοθεραπευτής εξειδικευμένος στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση. Θα θέλατε να με ενημερώσετε τι θα δούμε από αυτή την εξέταση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: σας ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία σας.

Μία κατηγορία των παιδιών με δυσκολία στην αισθητηριακή επεξεργασία είναι τα παιδιά με αμυντικότητα. Αυτά τα παιδιά δείχνουν φοβισμένα, προτιμούν το καθιστό παιχνίδι, δυσκολεύονται να κοινωνικοποιηθούν και φοβούνται τις νέες καταστάσεις γιατί πιστεύουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές.

Για τα παιδιά αυτά, κάθε νέο ερέθισμα είναι επώδυνο και τους προκαλεί ανησυχία.

Ο εξειδικευμένος στην μέθοδο αισθητηριακής ολοκλήρωσης εργοθεραπευτής θα αξιολογήσει την ανταπόκριση του παιδιού στα αισθητηριακά ερεθίσματα και θα το βοηθήσει να μπορεί να τα επεξεργαστεί καλύτερα.

Ταυτοχρόνως όμως πρέπει να αναφερθεί ότι ο εργοθεραπευτής είναι μέλος της Διεπ/νικής Ομάδας. Με βάση αυτά που αναφέρετε το παιδί θα πρέπει να αξιολογηθεί από εργοθεραπευτή και ψυχολόγο για να διερευνηθούν πλήρως οι συμπεριφορές και να γίνει πιο ευδιάκριτο γιατί συμβαίνουν.

Καλησπέρα,

Έχω έναν έφηβο γιο που έχει σοβαρή δυσγραφία και έχει απαλλαγεί των γραπτών εξετάσεων.

Είναι αδύνατον ν’ αποδεχτεί την προφορική εξέταση, έχει φοβερό ‘αγχος ότι θα μείνει στη τάξη, αλλά παρόλα αυτά δεν καταβάλει καμία προσπάθεια. Οι σημειώσεις του είναι δυσανάγνωστες και δεν προλαβαίνει να σημειώσει πάντα. Δεν ρωτά ούτε τους συμμαθητές του αλλά και ούτε τους καθηγητές γιατί θα τον θεωρήσουν χαζό ,΄βλάκα,ηλίθιο, μα——.

Ο σάκος του μποξ είμαι εγώ ,αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν βλέπω καμία βελτίωση μάλλον παλινδρόμηση θα το χαρακτήριζα. Προσπαθεί τον τελευταίο καιρό να κάνει ότι κάνει ο αδελφός του στον οποίο είναι ιδιαίτερα επιθετικός. Εάν δεν συγκεντρώσει βαθμολογία το Α΄τρίμηνο 14 μου είπε ότι θα κρεμαστή ή ότι θα πέσει από το παράθυρο για να τον βλέπω και να κλαίω γιατί για όλα φταίω εγώ. Όταν βέβαια ηρεμεί μου ζητά συγγνώμη.

Εάν μπορείτε κάντε μία προσπάθεια και συμβούλευσε με πως πρέπει να συνεχίσω.

Ευχαριστώ πολύ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.

Το παιδί χρειάζεται άμεσα βοήθεια για να το διαχειριστεί όλο αυτό.

Κατανοούμε ότι δεν μπορεί να αποδεχτεί την απαλλαγή των γραπτών εξετάσεων αλλά έχει μπλεχτεί σε έναν κυκεώνα όπου δεν βρίσκει ή δεν προτείνει καμμία λύση.

Ανησυχούμε πραγματικά για τον τρόπο που διαχειρίζεται την δυσκολία του. Πρέπει οπωσδήποτε να να μιλήσει με Παιδοψυχίατρο (πρέπει να διερευνηθεί το συναίσθημά του γιατί φοβάμαι ότι θα επιδεινώνεται η εικόνα του).

Δεν είναι καθόλου αστείο ένας έφηβος να απειλεί με αυτοκτονία. Οπωσδήποτε σας παρακαλώ πείστε τον να συβουλευτείτε κάποιον ειδικό δει για να συζητήσετε και να κατευθύτε.

Ανησυχούμε πολύ!

—————————————————————-

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Έχω ένα παιδί 8 ετών που πάσχει από αυτισμό και φοιτά σε Ειδικό Σχολείο. Ο δίδυμος αδελφός του φοιτά στην Γ΄ Δημοτικού και οι δάσκαλοι στο Σχολείο μου είπαν ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην συμπεριφορά του, είναι υπερκινητικός και μιλάει συνεχώς στην Τάξη. Υπάρχει πιθανότητα να έχει και ο αδελφός του αυτισμό; Υπάρχουν κάποιες έρευνες γι αυτό;»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.

Ναι, υπάρχουν πολλές έρευνες όπου όλες έχουν καταλήξει σε αυτό το σημείο που αναφέρετε. Υπάρχει σημαντικότατη κληρονιμικότητα. Αυτό σημαίνει ότι έχουν την ίδια ακριβώς παθολογία; Όχι! Αλλά υπάρχουν πάρα πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Θα πρέπει ο Παιδοψυχίατρος που παρακολουθεί τον ένα σας γιο να αξιολογήσει και τον άλλο.

—————————————-

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Έχω έναν γιο 12 ετών υιοθετημένο από την Ρουμανία. Μου ανέφεραν ότι τα υιοθετημένα από την Ρουμανία παιδιά εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Πώς μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες;

Ευχαριστώ πολύ»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.

Στην κατηγορία μας η σελίδα των γονέων υπάρχει αντίστοιχο λίνκ.

Υπάρχει πραγματικά δυσκολία στα παιδιά που υιοθετήθηκαν από την Ρουμανία, ιδίως όσα διέμειναν στα Ορφανοτροφεία για πέραν των 6 μηνών της ζωής τους. Οι κυριότερες δυσκολίες έγκεινται στην διάσπαση προσοχής, δυσπραξία, φτωχές μαθησιακές επιδόσεις και δυσκολίες συμπεριφοράς.

—————————————–

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Ο γιος μου είναι 14 ετών και έχει νοητική καθυστέρηση. Παρακολουθεί σε Ειδικό Πλαίσιο προγράμματα. Το τελευταίο διάστημα το βράδυ ξυπνάει για λίγο δείχνει πολύ ταραγμένος και ιδρωμένος, δεν μας κοιτάζει καθόλου και μετά από 5΄ ξανακοιμάται. Το πρωί δείχνει πολύ κουρασμένος. Θα σας παρακαλούσα να μου πείτε τι συστήνετε. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.

Πολλά παιδία σε αυτήν την ηλικία και με την πάθηση του παιδιού σας εμφανίζουν κρίσεις κατά τον ύπνο. Οι κρίσεις αυτές θα πρέπει να διαφοροδιαγνωστούν από Παιδονευρολόγο όπου μέσα από Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα ύπνου θα σας αναφέρει τι τύπου είναι αυτές οι κρίσεις. Δεν γνωρίζουμε εάν υπήρχαν και πριν αυτές οι κρίσεις. Ούτως ή άλλως πάντως θα πρέπει να απευθυνθείτε σε παιδονευρολόγο, ο οποίος και θα σας κατευθύνει κατάλληλα.

————————————

ΕΡΩΤΗΣΗ:Ο γιος μου είναι 4 ετών και το τελευταίο διάστημα εμφανίζει ταραχή και κλάμα. Μία Ψυχολόγος μου ανέφερε ότι πιθανά να αισθάνεται άγχος αποχωρισμού ή κάτι άλλο. Άλλη συνάδελφος όμως μου είπε ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν αισθάνονται. Έχω ταραχτεί. Πείτε μου σας παρακαλώ την γνώμη σας.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας.

Αρχικά πρέπει να σας αναφέρουμε ότι τα παιδιά με αυτισμό πρέπει να παρακολουθούνται εκτός από Παιδοψυχίατρο και από Παιδονευρολόγο. Το 30% των παιδιών με αυτισμό κινδυνεύουν να εμφανίσουν κάποια επιληπτική κρίση κύρια στην ηλικία των 3-6 ετών. Όταν λοιπόν βλέπουμε αλλαγή στην διάθεση των παιδιών είναι καλό να γίνεται μία Παιδονευρολογική εξέταση.

Όσον αφορά το εάν τα παιδιά με αυτισμό αισθάνονται, δυσκολεύομαι να κατανοήσω την συνάδελφο που σας είπε ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν αισθάνονται. Είστε σίγουρη ότι σας ανέφερε κάτι τέτοιο; Τα παιδιά με αυτισμό φυσικά και αισθάνονται αλλά δυσκολεύονται να ερμηνεύσουν αυτό που αισθάνονται. Επίσης δυσκολεύονται στην αναγνώριση του συναισθήματος και των άλλων. Φυσικά και τα παιδιά με αυτισμό αισθάνονται χαρά, φόβο, λύπη αλλά δεν μπορούν να ερμηνεύσουν το συναίσθημα και το γιατί προκλήθηκε. Αυτό λέγεται «αλεξιθυμία». Φυσικά λοιπόν μπορεί ένα παιδί με αυτισμό να αισθανθεί άγχος αποχωρισμού.

——————————————————-

ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΟΙ ΚΑΙ ΚΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ.

ΕΧΩ ΜΙΑ ΚΟΡΗ 12 ΕΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ[ΑΠΟ ΚΔΑΥ ΚΑΙ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ] ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.

ΖΩ ΣΕ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΠΟΛΗ [ΣΕΡΡΕΣ] . ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΧΑΝΕΙ ΠΑΡΕΕΣ,

ΠΕΡΙΘΩΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ [ΚΑΙΤΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙ] ,ΒΙΩΝΕΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΧΛΕΥΗ [ΕΝΙΟΥΕ ΒΙΑ]

ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΨΥΧ. ΛΟΓΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΤΜ. ΕΝΤ. ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ[ΣΥΝΗΘΗ – ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ]- ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΦΙΛΟ – ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ [ΠΧ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΗΣ] ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΚΡΙΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟ.

ΑΝΑΜΕΝΩ ΤΑΧΙΣΤΑ ΝΕΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ. Υ,Γ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΝΑΤΕ ΟΤΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΩ ΝΕΑ ΣΑΣ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Αξιότιμοι γονείς σας ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία σας.

Από ότι αναφέρετε η κόρη σας αντιμετωπίζει οριακή νοητική καθυστέρηση. Αυτό λοιπόν σημαίνει υστέρηση στους μαθησιακούς τομείς και ΠΙΘΑΝΑ και στην χρήση κοινωνικών κανόνων.

Είναι πολύ καλό που παρακολουθεί στο Τμήμα Ένταξης και θα επιθυμούσαμε αυτό να το στηρίξετε και εσείς στην ίδια γιατί τα παιδιά με αυτές τις δυσκολίες δυσκολεύονται ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ να συμβαδίσουν μαθησιακά με τους συμμαθητές τους και αυτό μπορεί να τα περιθωριοποιήσει πάρα πολύ!

Φτάνει μόνο η παράλληλη μαθησιακή στήριξη σε μία έφηβο; Φυσικά όχι αν και είναι πάρα πολύ επιβοηθητική όσον αφορά τη μάθηση! Χρειάζεται επιπρόσθετα να κινήσετε τις αναζητήσεις σας σε 3 άξονες και να φροντίσετε ως οικογένεια να παράσχετε το ανώτερο δυνατόν:

1. Λειτουργικότητα, ατομική ανεξαρτητοποίηση (ανεξάρτητη ζωή στην κοινότητα, χρήση χρήματος, λήψη χρηματικών υποχρεώσεων, συμμετοχή σε οικογενειακές και μη ρουτίνες, αυτό-φροντίδα, καλλιέργεια ταλέντων για μελλοντική επαγγελματική απορρόφηση κλπ)

2. Ψυχο-συναισθηματικός τομέας (πώς αντιλαμβάνεται τον εαυτό της σε σχέση με τους άλλους, πώς αισθάνεται, πώς διασκεδάζει, πώς διαχειρίζεται τις υποχρεώσεις και τον ελεύθερο χρόνο της, πώς διαχειρίζεται πιθανές εμμονικές σκέψεις και πιθανές φοβίες)

3. Κοινωνικός και σεξουαλικός τομέας (εκμάθηση ή επιβοήθηση κανόνων συμπεριφοράς, σχέση με συνομηλίκους, μεγαλύτερους και μικρότερους, διαχείριση ερωτικών και βιογενετικών ζητημάτων {είναι ερωτευμένη; Διαχειρίζεται σωστά αυτό το συναίσθημά της με το τρίτο άτομο; Έχει μπει στην έμμηνο ρήση;}, λήψεις και ανταπόκριση σε ρόλους κλπ).

Έχετε αξιολογηθεί από ένα πάρα πολύ καλό Φορέα (Ιπποκράτειο) και μπορείτε οπότε ή να απευθυνθείτε σε αυτόν τον φορέα για να σας βοηθήσουν σε όλα αυτά τα ζητήματα (συζήτηση με Παιδοψυχίατρο, Ψυχολόγο και Εργοθεραπευτή) ή να αναζητήσετε ανάλογο φορέα ιδιωτικό ή δημόσιο στις Σέρρες με την αντίστοιχη Ομάδα Διάγνωσης και Παρέμβασης.

Σας επαναλαμβάνουμε ότι όλα τα παραπάνω έχουν γραφτεί με την προϋπόθεση ότι πράγματι το παιδί αντιμετωπίζει «Οριακή Νοητική Καθυστέρηση» και όχι κάποια άλλη διάγνωση κατά τα επίσημα διαγνωστικά κριτήρια του DSM-IV ή ICD-10.

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο 210-9238217

Με τιμή

Αλεξάνδρου Στράτος

———————————————————————–

Καλησπέρα, Έχουμε ένα κοριτσάκι 5 ετών, που ξεκίνησε να τραυλίζει , και να είναι εμφανές από 4 περίπου ετών. Περάσαμε ένα διάστημα που σταμάτησε, 2 μηνών περίπου και ξαναεπανήλθε. Η κατάσταση της μικρής χειροτερεύει , ο πατέρας της είχε και αυτός έναν ήπιο τραυλισμό. Το πρόβλημα είναι ότι ζούμε στην ……. (επαρχιακή πόλη) . Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Κυρία ………….,

αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι ακόμη αρκετά μικρή η κόρη σας και αυτό είναι θετικό. θετικό επίσης είναι ότι είναι κορίτσι καθότι συνήθως έχουν καλύτερη πρόγνωση από ότι τα αγόρια σε περιπτώσεις διαταραγμένης ροής ομιλίας.

Από την άλλη, η έναρξη συμπτωματολογίας μετά την ηλικία των 3,5 ετών είναι κάπως ανησυχητικό σε συνδυασμό με την διάρκεια (περίπου ένα έτος) καθώς και το οικογενειακό ιστορικό δυσρυθμικής ομιλίας. Η διακύμανση που παρατηρήσατε είναι τυπικό χαρακτηριστικό σε περιπτώσεις αναπτυξιακού τραυλισμού. για περισσότερες πληροφορίες αναζητήστε τα σχετικά χωρία στο site μας : http://www.proseggisi.gr/?p=11867, καθώς και στο Stuttering Foundation of America : http://www.stutteringhelp.org/

θεωρώ ότι θα πρέπει  να οργανωθεί άμεσα πλήρης λογοθεραπευτική αξιολόγηση, από Λογοθεραπευτή ο οποίος  γνωρίζει το αντικείμενο (Τραυλισμός) και συνεργαζόμενος με την οικογένεια να καταλήξει  στο εάν θα χρειαστεί θεραπευτική ενίσχυση η μικρή σας και τί είδους.

Εύχομαι ολόκαρδα ότι καλύτερο για εσάς και το παιδί σας.

Μετά τιμής,

Martinis Ioannis.

Λογοθεραπευτής