Ανακοινώσεις

Γραφοκινητική προετοιμασία πριν το γράψιμο.

  1. Μετάφραση, επιμέλεια στα Ελληνικά: Μπουρίκα Μαρία, εργοθεραπεύτρια SIT, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    πηγή: http://blog.handwritingwithkatherine.com/handwriting-warm-ups-writing/

    Όταν έρθει η ώρα του διαβάσματος, αφιερώστε 5 λεπτά για κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες. Θα βοηθήσει το παιδί να προετοιμάσει το χέρι και το μυαλό του.

    Για παιδιά νηπιαγωγείου μέχρι Β  δημοτικού:

    Οπτικοκινητική μανία. Βοηθά το παιδί να έχει αποτελεσματικό έλεγχο μολυβιού, να παρατάσσει γράμματα και καλύτερο προσανατολισμό στο χαρτί.

    • Να ακολουθεί λαβυρίνθους, να βρίσκει λέξεις σε κείμενο ή κρυμμένα αντικείμενα σε μια εικόνα(hidden pictures).

    Απτικές προκλήσεις. Προετοιμάζουν τα χέρια και τα δάκτυλα για την κατάλληλη ποσόστωση δύναμης στο γραφικό εργαλείο και το χαρτί.

    • Να ιχνογραφεί γράμματα με το δείκτη, με κιμωλία ή με μπατονέτα σε πίνακα ή σε χαρτόνι.
    • Να ιχνογραφεί γράμματα και σχήματα έχοντας κάτω από το χαρτί, ένα βετέξ ή απορροφητικό χαρτί ή γυαλόχαρτο.

    Ενίσχυση μνήμης. Ενισχύει τις δεξιότητες μνήμης που αφορούν την κίνηση για την αυτόματη ανάκληση σχημάτων και γραμμάτων.

    • Να γράφει γράμματα ή λέξεις με υπαγόρευση.
    • Να γράφει γράμματα ή λέξεις που του υπαγορεύετε σε πίνακα με κλειστά μάτια.

    Ανακάτεμα και ταίριασμα. Ενισχύει την ικανότητα να αναγνωρίζει κεφαλαία και πεζά γράμματα.

    • Να γράφει ένα γράμμα που του υπαγορεύεται σε κεφαλαίο και πεζό.
    • Να γράφει λέξεις όπου το πρώτο γράμμα είναι κεφαλαίο, όπως το όνομα και λέξεις που γράφονται με πεζά όπως ένα ρήμα με υπαγόρευση.

    Προσανατολισμός στο χαρτί. Προετοιμάζει τα μάτια να ελέγχουν το χώρο και την παράταξη των γραμμάτων.

    • Να γράφει σε κουτάκια στο χαρτί γράμματα και λέξεις που βλέπει από πίνακα.
    • Να γράφει λέξεις και γράμματα σε κουτάκια που έχουν διάφορα μεγέθη.

    Για παιδιά Γ έως Στ Δημοτικού:

    Μνήμη και κίνηση. Ενισχύει την αυτόματη ανάκληση γραμμάτων και λέξεων.

    • Το παιδί γράφει τα γράμματα μιας λέξης που του έχουν υπαγορευτεί με ανακατεμένη σειρά και προσπαθεί να σχηματίσει τη λέξη.
    • Το παιδί γράφει τα γράμματα μιας λέξης που του έχουν υπαγορευτεί σβήνοντας τα γράμματα που περισσεύουν για παράδειγμα ποδητλατο.

    Οπτικοποίηση χωρίς ζαβολιές. Ενισχύει την κινητική μνήμη για την αυτοματοποιημένη ανάκληση γραμμάτων και λέξεων.

    • Να γράφει γράμματα και λέξεις στο χαρτί υπαγορευμένα με κλειστά μάτια.
    • Να γράφει την ΑλφαΒητα με κλειστά μάτια.

    Οπτικό κλείσιμο. Ενισχύει την αυτοματοποιημένη ανάκληση γραμμάτων και την ταχύτητα αντιγραφής.

    • Να ολοκληρώνει στο χαρτί, ένα ανολοκλήρωτο γράμμα από τον πίνακα.
    • Να αποκρυπτογραφεί και να ολοκληρώνει λέξεις που είναι γραμμένες στον πίνακα που το μισό πάνω μέρος τους είναι σβησμένο.

    Χώρος.  Προετοιμάζει τα μάτια να ελέγχουν το χώρο στο χαρτί.

    • Να γράφει υπαγορευμένες λέξεις σε κουτάκια ή σε χαρτί μιλιμετρέ.
    • Να αντιγράφει μικρές προτάσεις σε κουτάκια ή σε χαρτί μιλιμετρέ.

    Στη σειρά. Προετοιμάζει τα μάτια για τον έλεγχο στην παράταξη γραμμάτων.

    • Να γράφει γράμματα σε πεζά και κεφαλαία ανεξάρτητα
    • Να γράφει υπαγορευμένες λέξεις που ξεκινούν με κεφαλαία γράμματα.

    Σημείωση: Αυτές οι ασκήσεις προθέρμανσης δεν αποτελούν υποκατάστατο της δομημένης, καθοδηγούμενης διδασκαλίας γραφής