Ανακοινώσεις

ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ – ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ Ή ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

·Οι γονείς αναφέρουν για το παιδί τους ότι «χάνεται», «το μυαλό του είναι αλλού» ή «ονειρεύεται ξύπνιο»
·Δυσκολία να συγκεντρωθεί για αρκετή ώρα στην μελέτη του
·Δυσκολία ολοκλήρωσης δραστηριότητας και στην καθημερινή ζωή
·Δυσκολία συγκέντρωσης ή οργάνωσης ακόμη και στο παιχνίδι (πχ σε επιτραπέζιο, κατασκευαστικό κλπ)
·Χάνει συχνά πράγματα απαραίτητα για την εργασία του (μολύβι, ξύστρα, γόμα κλπ)

ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

·Οι γονείς αναφέρουν για το παιδί τους ότι «είναι ακούραστο», «κινείται συνεχώς σαν να έχει μοτεράκι» κλπ
·Δυσκολία να μείνει ήρεμο ακόμη και στο παιχνίδι
·Παρορμητικές δράσεις ή απαντήσεις σε ερωτήσεις
·Δυσκολίες γενικά να παραμείνει καθιστό
·Συνεχής κίνηση στην καρέκλα

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

·Ματαίωση, απογοήτευση
·Επιθετικότητα / παθητικότητα
·Χαμηλή συναισθηματική έκφραση (δεν μιλά για τα συναισθήματά του)
·Αδιαφορία για τα διαβάσματά του, για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, για την πιθανή δυσαρέσκεια του εκπ/τικού
·Παραπτωματικές συμπεριφορές (κλοπές, αντιγραφές κλπ)
·Λέει ψέματα για να αποφύγει καταστάσεις

ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

·Δεν ενασχολείται με τις εργασίες του εάν δεν υπάρξει βοήθεια (από την οικογένεια, τον εκπ/τικό κλπ)
·Δεν συμμετέχει στην Τάξη (αν και πιθανά να γνωρίζει την απάντηση)
·Εκδήλωση άγχους και πιθανόν ψυχοσωματικών αντιδράσεων
·Δεν έχει φίλους, μοναχικότητα
·Έλλειψη ενδιαφέροντος για την μάθηση ή για εξωσχολικά βιβλία
·Χαμηλά κίνητρα μάθησης (πιθανόν σε όλους τους τομείς)