Ανακοινώσεις

Δραστηριότητες για την ενίσχυση γλωσσικών δεξιοτήτων VOL.II

Μετάφραση και επιμέλεια στα ελληνικά: Νικητοπούλου Χριστίνα, SLP, PhDCand, Κέντρο Προσέγγιση

Πού πάει……;

Μοιραζόμαστε τις μικρές κάρτες, ανάλογα με τον αριθμό των παικτών.  Τοποθετούμε μπροστά μας και παρατηρούμε τις κάρτες με τις τοποθεσίες. Με τη σειρά ο κάθε παίκτης επιλέγει μια μικρή κάρτα, την τοποθετεί στην κάρτα με την τοποθεσία που ταιριάζει και την κατονομάζει. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να τοποθετηθούν όλες οι κάρτες στις σωστές τοποθεσίες, με τη συνεργασία όλων των παικτών.

Για την ενίσχυση του περιγραφικού λόγου, εφόσον έχουν τοποθετηθεί όλες οι κάρτες, ο κάθε παίκτης επιλέγει μια κάρτα με μία τοποθεσία και την περιγράφει, χρησιμοποιώντας και τις μικρές κάρτες που αντιστοιχούν σε αυτήν.

Για να κατεβάσετε τις εικόνες του «πού πάει …» πατήστε εδώ

 Μάντεψε τι……

Στόχος της παρακάτω δραστηριότητας είναι η περαιτέρω ενίσχυση του περιγραφικού λόγου. Αφού κόψουμε τις κάρτες και τις τοποθετήσουμε μπροστά μας, εξηγούμε στο παιδί ότι μπορούμε να περιγράψουμε όποιο αντικείμενο επιλέξουμε εντός και εκτός σπιτιού, χρησιμοποιώντας αυτές τις κάρτες. Κάνουμε ένα παράδειγμα, ώστε να κατανοήσει το παιδί, τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιήσει τις κάρτες περιγραφής. Συγκεκριμένα οι κάρτες αναφέρονται σε αισθήσεις, χρώματα, σχήματα, μεγέθη και άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα.Κερδίζει ο παίκτης που έχει καταφέρει να περιγράψει όσα περισσότερα αντικείμενα μπορεί, εντός και εκτός του οπτικού του πεδίου,κάνοντας μια ολοκληρωμένη περιγραφή.

Για να κατεβάσετε τις εικόνες του «μάντεψε τι …» πατήστε εδώ

Εναλλακτικοί τρόποι

  • Ομοιότητες/ Διαφορές: Ο κάθε παίκτης επιλέγει δύο αντικείμενα και εξηγεί σε τί μοιάζουν και σε τί διαφέρουν, χρησιμοποιώντας αντιστοίχως τις κάρτες περιγραφής (π.χ Είναι και τα δύο κόκκινα, αλλά το ένα είναι στρογγυλό και το άλλο τετράγωνο)
  • Ερωτήσεις ναι/όχι: Εφόσον ο παίκτης ολοκληρώσει την περιγραφή του αντικειμένου που επέλεξε, ο άλλος παίκτης θέτει περαιτέρω ερωτήματα, οι απαντήσεις των οποίων θα είναι ναι ή όχι. Επιπρόσθετα μπορούν να ειπωθούν ερωτήματα με στόχο την γενίκευση, καθώς και την αύξηση της απαίτησης, π.χ Τί άλλο έχει γλυκιά γεύση; Τι άλλο έχει τετράγωνο σχήμα και το βρίσκουμε στην κουζίνα;
  • Χρήση κτητικών αντωνυμιών: π.χ Η δική σου μπάλα είναι πράσινη, η δική μου είναι μπλε.

Πηγές: https://www.twinkl.com

Speech and Language Kids