Ανακοινώσεις

Δραστηριότητες για την ενίσχυση γλωσσικών δεξιοτήτων

Μετάφραση και επιμέλεια στα ελληνικά: Νικητοπούλου Χριστίνα, SLP, PhD Cand,  Κέντρο Προσέγγιση

Ιστορίες με σουπερήρωες

Το παρακάτω παιχνίδι αποτελεί μία ενδιαφέρουσα  εκπαιδευτική δραστηριότητα για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, του εκφραστικού λόγου, καθώς και της καλλιέργειας του κλίματος ομαδικότητας. Με τη μυθοπλασία ως μέσο αφήγησης και την εναλλαγή σειράς, ο κάθε παίχτης καλείται να ρίξει ένα ζάρι και να χρησιμοποιήσει την εικόνα, που αντιστοιχεί στον αριθμό του ζαριού, για τη δημιουργία μιας ιστορίας. Ακολουθεί ο επόμενος παίχτης, ο οποίος καλείται, με την εικόνα που του έτυχε, να συμπληρώσει την ιστορία του προηγούμενου. Έτσι, στο τέλος, θα δημιουργηθεί μια αστεία ιστορία, την οποία μπορεί να επαναδιηγηθεί το παιδί ή να απαντήσει σε ερωτήσεις που θα του θέσει ο γονέας. Επιπρόσθετα κατά την εφαρμογή της παραπάνω δραστηριότητας, μπορεί κάποιος να εστιάσει στην εξάσκηση και κατ’ επέκταση στη γενίκευση συγκεκριμένων κάθε φορά φωνημάτων.

Μπορείτε να κατεβάσετε τις εικόνες για τις Ιστορίες με σουπερήρωες πατώντας εδώ

Πιγκουΐνομπερδέματα

Με τη χρήση των παρακάτω καρτών, μπορούν να εξασκηθούν διάφορες δεξιότητες, ανάλογα με τον τρόπο διεξαγωγής της δραστηριότητας και συγκεκριμένα: ομοιότητες/ διαφορές, λεξιλόγιο, άρθρωση, σύνταξη, βασικές έννοιες, περιγραφή, δημιουργία ερωτήσεων μερικής άγνοιας (‘wh’ questions-ποιος , πού, πότε, κτλ), στοχευμένες απαντήσεις που αφορούν ερωτήσεις μερικής άγνοιας.

Μπορείτε να κατεβάσετε τις εικόνες για τα Πιγκουϊνομπερδέματα σουπερήρωες πατώντας εδώ

 

Προτεινόμενες δραστηριότητες:

 Μνήμη: Τοποθετούμε ανακατεμένες και αντεστραμμένες τις κάρτες που έχουμε εκτυπώσει και προσπαθούμε με τη σειρά να εντοπίσουμε το κάθε ζευγάρι.

«Πήγαινε για ψάρεμα»: Ανακατεύουμε την τράπουλα και μοιράζουμε από 5 φύλλα στον καθένα, ενώ τα υπόλοιπα φύλλα τα τοποθετούμε σε μία κλειστή στοίβα. Ο πρώτος παίχτης που παίζει ρωτάει όποιον θέλει από τους αντιπάλους αν έχει μια συγκεκριμένη κάρτα, την οποία πρέπει να περιγράψει όσο καλύτερα γίνεται. Το φύλλο που θα ζητήσει θα πρέπει και ο ίδιος να το έχει στα φύλλα του. Αν ο αντίπαλός του έχει την κάρτα, του τη δίνει και ο αρχικός παίχτης δημιουργεί ένα ζευγάρι, τοποθετώντας το κάτω. Αν δεν έχει ο αντίπαλος την κάρτα, ενημερώνει τον αρχικό παίχτη να πάει για ψάρεμα, παίρνοντας μια κάρτα από την κλειστή στοίβα. Νικητής είναι αυτός που πρώτος δεν θα έχει καθόλου φύλλα. Σε περίπτωση που τελειώσουν τα φύλλα από την κλειστή στοίβα, νικητής είναι αυτός που θα έχει κάνει τα περισσότερα ζευγάρια.

 «Κατασκοπεύω»: Απλώνουμε μπροστά μας όσες κάρτες θέλουμε και λέμε «Κατασκοπεύω έναν πιγκουΐνο που…… π.χ. κάνει πατινάζ «. Ο πρώτος από τους άλλους παίχτες που θα εντοπίσει την κάρτα, την κερδίζει.  Νικητής είναι αυτός που θα μαζέψει τις περισσότερες κάρτες.

Φακοκρυφτό: Αφού κρύψουμε τις κάρτες σε ένα δωμάτιο του σπιτιού ή σε όλο το σπίτι, σβήνουμε κάποια φώτα και με τη χρήση φακού το παιδί προσπαθεί να εντοπίσει όσα περισσότερα ζεύγη καρτών μπορεί.

Παντομίμα: Ανακατεύουμε τις κάρτες και τις τοποθετούμε σε μία κλειστή στοίβα. Ο κάθε παίχτης με τη σειρά, παίρνει μια κάρτα και προσπαθεί να κάνει τους άλλους παίχτες να καταλάβουν ποια κάρτα έχει επιλέξει.  Λόγω του ότι κάποιες κάρτες έχουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας, θα βοηθούσε να ήταν σε κοινή θέα το δεύτερο αντίτυπο των καρτών για να βοηθηθούν οι υπόλοιποι παίκτες.

Σκιτσογραφίες: Ανακατεύουμε τις κάρτες και τις τοποθετούμε σε μία κλειστή στοίβα. Ο κάθε παίχτης με τη σειρά, παίρνει μια κάρτα και προσπαθεί να κάνει τους άλλους παίχτες να καταλάβουν ποια κάρτα έχει επιλέξει, κάνοντας ένα σκίτσο.

20 Ερωτήσεις: Κρατάμε το ένα αντίτυπο καρτών απλωμένο μπροστά μας, ενώ το άλλο αντίτυπο το τοποθετούμε σε μία κλειστή στοίβα. Ο ένας παίχτης επιλέγει μια κάρτα από την κλειστή στοίβα και ο άλλος παίχτης, με τη χρήση ερωτήσεων (κοιτώντας τις απλωμένες κάρτες) προσπαθεί να καταλάβει ποια κάρτα έχει ο αντίπαλος.  Στην περίπτωση που αντιληφθεί ότι ο αντίπαλος δεν έχει την συγκεκριμένη κάρτα, αντιστρέφει τη κάρτα από αυτές που είναι απλωμένες. Η δραστηριότητα αυτή μοιάζει αρκετά με το παιχνίδι «Μάντεψε Ποιός»

Μάντεψε Τι: Σε περίπτωση που δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσης, ο κάθε παίχτης  με τη σειρά επιλέγει έναν πιγκουΐνο και προσπαθεί να κάνει τους υπόλοιπους παίκτες να καταλάβουν ποιον επέλεξε, δίνοντας λιγότερα ή περισσότερα στοιχεία, αυξάνοντας τη δυσκολία.

Πηγές : https://www.twinkl.com

http://www.playingwithwords365.com/