Ανακοινώσεις

Μένω ασφαλής : Ναι μεν αλλά …. Ή αλλιώς πώς να φιλιώσεις την φωτιά με τα άχυρα

«Αλλά» = «Αντιθετικός σύνδεσμος. Για την δήλωση αντιπαράθεσης, ασυμβίβαστου» (Μπαμπινιώτης)

«Αλλά» λοιπόν. Η λέξη αυτή θα μας απασχολήσει. Το «αλλά» που ακυρώνει όλη την προηγούμενη πρόταση.  Το αλλά που τόσες φορές στην ζωή μας ακυρώνει όλα τα προηγούμενα. Ποιο  πολιτικάντικα (με την έννοια που ζούμε σήμερα, την στρεβλή) μυαλό εφηύρε αυτό το «αλλά». Αυτό το αλλά που στην ουσία κάνει ασυμβίβαστα και ασύμβατα όλα τα προηγούμενα λεχθέντα.

«Το παιδί σας είναι καλός μαθητής αλλά πρέπει να διαβάζει πιο πολύ». Τι πιο πολιτικάντικο για να πεις ότι  το παιδί είναι κακός μαθητής. Πες την αλήθεια συνάδελφε: «το παιδί σας ΔΕΝ είναι καλός μαθητής».

«Θέλω να κόψω το τσιγάρο αλλά χωρίς αυτό με πιάνει νευρικότητα». Τι πιο πολιτικάντικο για να πεις ότι ΔΕΝ θα κόψεις το τσιγάρο. Πες την αλήθεια να ξαλαφρώσει η ψυχούλα σου: «ΔΕΝ θα κόψω το τσιγάρο!».

Πόσα αλλά στην ζωή μας και στην ζωή του παιδιού μας αποτέλεσαν και αποτελούν τον απόλυτο τροχοπέδη.

«Θέλω να παίζω με το παιδί μου αλλά γυρίζω στο σπίτι κουρασμένος».

«Θέλω να του δίνω σημασία αλλά έχω να μαγειρέψω για την οικογένεια».

«Θέλω να βοηθήσω τον Γιωργάκη αλλά έχω άλλα 25 παιδιά στην Τάξη».

«Θέλω να σταματήσω να τον μαλώνω αλλά τα νεύρα μου είναι σπασμένα».

«Θέλω να βοηθήσω τον γιο μου αλλά δεν έχω χρόνο!»

«Θέλω να κάνει θεραπείες αλλά έχει πολλά διαβάσματα»

Συχνές αδιεξοδικές εκφράσεις. Συχνές παγίδες που στήνουμε στην προσωπικότητά μας (άλλες πραγματικές και άλλες φανταστικές) για να κρύψουμε πίσω από ένα «αλλά» την αδυναμία μας και (δυστυχώς) και την προτίμησή μας.

Ας σκεφτούμε αυτές τις προτάσεις χωρίς αυτή την λέξη:

-«Το παιδί σας είναι καλός μαθητής. Πρέπει να διαβάζει πιο πολύ». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να κόψω το τσιγάρο. Χωρίς αυτό με πιάνει νευρικότητα». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να παίζω με το παιδί μου αλλά γυρίζω στο σπίτι κουρασμένος». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να του δίνω σημασία. Έχω να μαγειρέψω για την οικογένεια». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να βοηθήσω τον Γιωργάκη. Έχω άλλα 25 παιδιά στην Τάξη». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να σταματήσω να τον μαλώνω. Τα νεύρα μου είναι σπασμένα». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να βοηθήσω τον γιο μου. Δεν έχω χρόνο!». Τι προτείνετε;

-«Θέλω να κάνει θεραπείες αλλά έχει πολλά διαβάσματα». Τι προτείνετε;

Φιλιώνει η φωτιά με τα άχυρα; Ναι! Φυσικά ναι! «Αν σεβαστείς την ιδιότητα, την αξία και την χρησιμότητα και των 2 και τους δώκεις χώρο» έλεγε ο παππούς μου! Κοίτα να δεις που είχε δίκιο ο ταπεινός και φτωχός γεωργός από ένα χωριό 300 κατοίκων, τα Κοντέικα της Σάμου που ποτέ δεν θα τον διαβάσετε στην Ιστορία!

Νομίζω ότι είναι εμφανές πια: Το «αλλά» αναιρεί. Ο χώρος (η τελεία στην προκείμενη περίπτωση) δίνει  ιδιότητα, αξία και χρησιμότητα και των 2 για να τους δώσουμε χώρο.

Συμφωνείτε και εσείς με τον παππού μου;