Ανακοινώσεις

Τεστ Νοημοσύνης Προσχολικής ηλικίας WPPSI III: Αξιολόγηση και εκτίμηση της νοητικής λειτουργικότητας με το ψυχομετρικό εργαλεία WPPSI III

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ WPPSI III

Είναι ένα ολοκληρωμένο ψυχομετρικό εργαλείο που εξετάζει την γενική νοητική λειτουργικότητα ενός παιδιού παρέχοντας κλίμακες που αντιπροσωπεύουν την νοητική ικανότητα στο λεκτικό γνωστικό πεδίο καθώς και στο πρακτικό γνωστικό πεδίο. Η Κλίμακα Νοημοσύνης για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας, Τρίτη Έκδοση, Wechsler Preschool & Primary Scale of Intelligence-Third Edition (WPPSI-ΙΙΙ) θεωρείται η πιο αξιόπιστη  και συχνά χρησιμοποιούμενη κλίμακα αξιολόγησης ικανοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας παγκοσμίως , ενσωματώνει σημαντικές αναθεωρήσεις, είναι έγκυρη, αξιόπιστη  και είναι σταθμισμένη στην Ελλάδα. Χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της νοημοσύνης παιδιών ηλικίας από 2 έτη & 6 μήνες έως 7 έτη και 3 μήνες . Χορηγείται αποκλειστικά από  ψυχολόγο µε άδεια άσκησης επαγγέλματος και εκπαίδευση στο συγκεκριμένο εργαλείο.

ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΕΙ

Από το WPPSI-ΙΙΙ προκύπτουν για  όλες τις υλικές που εξετάζει τρεις δείκτες: Ο Λεκτικός Δείκτης Νοημοσύνης (ΛΔΝ), ο Πρακτικός Δείκτης Νοημοσύνης (ΠΔΝ) και ο Γενικός δείκτης Νοημοσύνης (ΓΔΝ). Για τις ηλικίες 4:3 -7:3 προκύπτει επιπλέον και ο Δείκτης Ταχύτητας Επεξεργασίας (ΔΤΕ). Λόγω των σημαντικών αλλαγών στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών μεταξύ των ηλικιών 2 ετών και 6 μηνών και 7 ετών και 3 μηνών, το   εύρος των ηλικιών χωρίζεται σε δύο ηλικιακές ομάδες (2:6-3:11 και 4:0-7:3) με διαφορετικές συστοιχίες υποδοκιμασιών για κάθε ομάδα. Η δομή  αναθεωρήθηκε με στόχο την βελτίωση πρακτικών για τη νοητική αξιολόγηση των παιδιών βάσει της αναπτυξιακής μεταβλητότητάς τους, δίνοντας σημαντικές  πληροφορίες και μεγαλύτερη αξιοπιστία για το ενδο-ατομικό και γενικότερο νοητικό προφίλ του παιδιού.  Με τον τρόπο αυτό η αξιολόγηση συμβάλλει  τόσο στην ακριβέστερη διάγνωση όσο και σε προτάσεις τροποποίησης ή διαμόρφωσης θεραπευτικού προγράμματος.

Η αξιολόγηση και εκτίμηση της νοητικής λειτουργικότητας ενός παιδιού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους εξής , κυρίως, λόγους:

– Διάγνωση Επιπέδου Νοητικής  Λειτουργικότητας

– Διάγνωση Ειδικών Δυσκολιών

– Αξιολόγηση Νοητικής  Χαρισματικότητας

– Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών

– Θεραπευτικό Σχεδιασμό

– Γενικότερη Νευροψυχολογική Εκτίμηση

 

Βασιλική Βουρλιόγκα- Ψυχολόγος, υπεύθυνη χορήγησης του τεστ στο Κέντρο Προσέγγιση