Ανακοινώσεις

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙ 8 ΕΤΩΝ ΜΕ ΕΙΚΟΝΑ ΔΕΠ-Υ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Ο Αντώνης, 8 ετών είχε διαγνωστεί με το Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής-Υπερκινητικότητα. Μαθητής της Γ΄ Δημοτικού, είχε Μαθησιακές Δυσκολίες που επικεντρώνονταν σε δυσκολίες ορθογραφίας και ανάγνωσης και είχαν διαγνωστεί ότι ήταν δευτερογενή του συνδρόμου ΔΕΠ-Υ. Με την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου “Sensory Profile” από τους γονείς και εκτενή αξιολόγηση του παιδιού από τον Εργοθεραπευτή του, δόθηκε στους γονείς η κάτωθι αισθητηριακή δίαιτα:

ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ- ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Πριν ξεκινήσει την δουλειά του δώστε του να κάνει κάποια βαρειά δουλειά (πχ κουβάλημα επίπλων, επιβοήθηση σε δουλειές του σπιτιού)
-Χρησιμοποιείστε βαρειές επιφάνειες (σακουλάκι με φασόλια στα πόδια του) για να παραμένει καθισμένος στο κάθισμά του
-Δώστε του να μασάει κάτι σκληρό πριν την μελέτη ή κατά το γράψιμο (πχ τσίχλα μεγάλη)
-Όταν βρίσκεται σε μεγάλη διέγερση, βάλτε την καρέκλα επάνω σε ασταθή επιφάνεια (σε στρώμα Γυμναστικής)
-Μετά από κάθε ενότητα (πχ γράψιμο παραγράφου), μπορεί να σηκώνεται απ το κάθισμά του
-Βάλτε τα βιβλία του μακριά ώστε τελειώνοντας το ένα να σηκώνεται για να πάρει το άλλο
-Γράφει τη ορθογραφία του σε λέξεις που κάνει λάθος και με πλαστελίνη σκληρή
-Χρησιμοποιείστε πανάκι κάτω από το χαρτί γιατί σφίγγει το μολύβι
-Ως κίνητρο δώστε του ποδόσφαιρο μετά την μελέτη
-Βάλτε το να προετοιμάσει εκείνο την περιποίηση που θα κάνει στον δάσκαλο που έρχεται στο σπίτι (να φέρει νερό, να φτιάξει τα σνακς κλπ)

ΑΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Αποφύγετε να φοράει σφιχτά ρούχα ενώ μελετάει.
-Τρίβει τα χέρια του πριν γράψει
-Κάθεται σε μαξιλαράκι στην καρέκλα
-Δώστε του συχνά περιβάλλον κλειστό – απομονωμένο (πχ φτιάξτε με το στρώμα στην γωνία του δωματίου «σκηνή» για να μελετάει εκεί τις ώρες που αισθάνεται διεγερμένος)
-Δώστε του αντι-stress μπαλάκια να κρατά ενώ μελετάει
-Πείτε στον δάσκαλο στο σπίτι να τον ενημερώνει πριν τον ακουμπήσει και να μην κάθεται από πίσω του κατά την μελέτη
-Γράφει την ορθογραφία της λέξης που τον δυσκολεύει και στο χέρι με το δάκτυλό του
-Γράφει τη ορθογραφία και με πλαστικά γράμματα
-Εάν επιθυμεί, μπορεί να γράφει και ξαπλωμένο πρηνώς

ΟΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Χρησιμοποιείστε φυσικό φωτισμό
-Βάλετε στο δωμάτιό του dimmer φωτισμό
-Προσανατολίστε τον φωτισμό μόνο στο σημείο που διαβάζει
-Να είναι οργανωμένα καλά τα ράφια και τα συρτάρια του και με αυτοκόλλητα για το περιεχόμενό τους
-Βάλτε το να γράψει τις υποχρεώσεις του σε πίνακα και να σβήνει μία – μία που ολοκληρώνει
-Με scanner μεγαλώστε τα γράμματα στο κείμενό του. Επίσης για ένα μεγάλο κείμενο σε μία σελίδα, σκανάρετε την σελίδα και χωρίστε την σε 3 σελίδες
-Γράφει τη ορθογραφία και με πλαστικά γράμματα
-Χρήση χρωματιστών μαρκαδόρων pointer για την απομνημόνευση
-Χρησιμοποιείστε κουτάκια στα χαρτιά του για να γράφει μέσα
-Σκανάρετε το κείμενο σε μαυρόασπρο ή χρησιμοποιείστε χρωματιστή διαφάνεια (πράσινη ανοιχτή)

ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Ακουστική προειδοποίηση κάθε 5΄, ξεκινώντας 30΄ πριν την έναρξη της μελέτης
-Μουσική relaxing (Mozart)
-Μιλάτε λίγο και απλά τονίζοντας τις λέξεις που επιθυμείτε
-Απομονώστε διαταρακτικούς ήχους (χαμηλώστε το τηλέφωνο και το κουδούνι, μην φωνάζετε)
-Την ώρα που διαβάζει ζητείστε του να ηχογραφήσει την φωνή του ώστε στην 2η ανάγνωση να ακούει επιπρόσθετα την φωνή του

ΓΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Δώστε του milk shake και σοκολάτα στα μεσοδιαστήματα
-Δώστε του καραμέλα καθώς γράφει
-Μην του δώστε πικάντικα πριν την μελέτη
-Φτιάξτε του ένα ζεστό ρόφημα (απτικότητα στόματος) ενώ μελετάει
-Χρησιμοποιείστε συμβατικά φαγητά και γεύσεις (όχι νεωτερισμούς) τις ημέρες που έχει μελέτη

ΟΣΦΡΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-Απαλές οσμές (βανίλια)
-Το δωμάτιο μελέτης να βρίσκεται μακριά από την κουζίνα ή να κλείσετε την πόρτα την ώρα που μαγειρεύετε
-Μην καπνίζετε στο σπίτι
-Μην φοράτε δυνατές οσμές (κολώνια με οινόπνευμα) ενώ μελετάτε μαζί του

Oι γονείς υπήρξαν πολύ συνεργάσιμοι και ακολούθησαν τις οδηγίες στο σπίτι.

Μετά από 6 μήνες εντατικής θεραπείας με Εργοθεραπεία και Ειδικό Μαθησιακό και με την συνεργασία των γονέων, η εικόνα του Αντώνη είχε βελτιωθεί σημαντικότατα, κάτι που διέκριναν τόσο οι γονείς όσο και το εκπαιδευτικό πλαίσιο. Ταυτόχρονα και στα test στο Κέντρο μας η εικόνα του ήταν θεαματικά τροποποιημένη.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αισθητηριακή Δίαιτα είναι αυστηρά σχεδιασμένη για κάθε παιδί ανάλογα με το ατομικό του προφίλ. Δραστηριότητες που είναι ωφέλιμες για ένα παιδί μπορεί να ΑΝΤΕΝΔΕΙΚΝΥΝΤΑΙ για ένα άλλο. ΜΗΝ ΓΕΝΙΚΕΥΕΤΕ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΔΙΑΙΤΑ.

Μην εφαρμόσετε Αισθητηριακή Δίαιτα σε ένα παιδί εάν πρώτα δεν έχετε συμπληρώσει και δεν έχετε αναλύσει με τον θεραπευτή του το “SENSORY PROFILE” του.