Ανακοινώσεις

ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ: ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΣ


ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΑΥΤΟ- ΕΛΕΓΧΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ, ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΓΙΑΝΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΗΛΙΕΒΑ ΜΕΛΙΝΑ, ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. ΓΡΙΜΠΑΒΙΩΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΙΟΡΔΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, ΒΕΓΓΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ, ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ</FONT>
Το παιδί με ΔΕΠ-Υ πολύ συχνά δυσκολεύεται να ελέγξει τον εαυτό του και προχωράει σε δράσεις στενόχωρες τόσο για το ίδιο όσο και για το περιβάλλον του

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

·Αρχικά μιλείστε με το παιδί. Εξηγείστε του αυτό που κάνει, εξηγείστε του πόσο ενοχλητικό είναι και ρωτείστε το εάν έχει να σας προτείνει κάτι που θα μπορούσε να το βοηθήσει.

·Εισαγάγετε όσο μπορείτε περισσότερη θετική συμπεριφορά. Όσο πιο συχνά θα είστε θετικοί για συγκεκριμένες συμπεριφορές του παιδιού, τόσο αυτές θα ενθαρρύνονται. Πχ «σε ευχαριστώ που σήκωσες το χέρι σου», «μπράβο, υπέροχη προσπάθεια»

·Κάνετε κατανοητό στο παιδί ότι μπορεί να σας κάνει σινιάλο όταν χρειάζεται να πάει στην ήσυχη γωνία του ή να βγει έξω

·Συμβόλαιο με άλλα παιδιά – επόπτες να του υπενθυμίζουν ή να είναι οι «διαιτητές του».

·Challenge π.χ. προκλητικές ισορροπιστικές π.χ. κουτάλι με κάτι στο στόμα (τον αυτοέλεγχό του το παιδί θα τον αποκτήσει αρχικά σε δραστηριότητες κίνησης – πρόκλησης και βαθμιαία σε δραστηριότητες πιο οργανωμένες και πιο λεπτής επιδεξιότητας).

·Auto-point system, να γίνει βαθμολογητής του εαυτού του όσον αφορά κάποια θέματα ελέγχου (πχ πόσες γραμμές τετραδίου έγραψε χωρίς να σηκωθεί).

·Σε δραστηριότητες λεπτής κίνησης ή γραφοκινητικές προωθείστε και καταστάσεις αστείας πρόκλησης (πχ ισορροπεί ένα bean-bug στο κεφάλι του την ώρα που αντιγράφει)

·Απομόνωση αισθήσεων (λιγότερο διασπαστικό περιβάλλον).

·Sensory diet με το ίδιο το παιδί