Ανακοινώσεις

ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ: ΠΑΡΟΡΜΗΣΗ

ΠΑΡΟΡΜΗΣΗ (ΛΕΚΤΙΚΗ Η ΦΥΣΙΚΗ)ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ, ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΓΙΑΝΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΗΛΙΕΒΑ ΜΕΛΙΝΑ, ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. ΓΡΙΜΠΑΒΙΩΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΙΟΡΔΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, ΒΕΓΓΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ, ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ.

Είναι πάρα πολύ συχνή στο παιδί με ΔΕΠ-Υ. το παιδί μπορεί να εκτελέσει πριν ολοκληρωθεί η οδηγία, να διακόψει τους άλλους, να βιάζεται κλπ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

·Αρχικά μιλείστε με το παιδί. Εξηγείστε του αυτό που κάνει, εξηγείστε του πόσο ενοχλητικό είναι και ρωτείστε το εάν έχει να σας προτείνει κάτι που θα μπορούσε να το βοηθήσει.

·Ενθαρρύνετε το παιδί να γράψει σκέψεις και ιδέες και βάλτε τις σε ένα σημείο στο θρανίο του για να μπορέσει αργότερα να δώσει προσοχή

·Ενθαρρύνετε μία προσέγγιση που να περιλαμβάνει τα «στοπ», «περίμενε» και «μέτρησε μέχρι το 10»

·Οριο στο αδρό παιχνίδι να μην μιλάει (πχ στο ποδόσφαιρο αν μιλήσει – πέναλτι).

·Γινόμαστε πιο γρήγοροι απ’ το παιδί στο ξεκίνημα της εμφάνισης της παρορμητικής του δράσης

·Ομαδικές δραστηριότητες – παράλληλος ρόλος μαζί με άλλο παιδί (συγχρονισμένη εργασία).

·Γραφοκινητική παρόρμηση: Γράφει σε κουτάκια τις λέξεις, γράφει κάθε γράμμα με άλλο χρώμα, σφραγίδες μετά από κάθε λέξη, μετά από κάθε λέξη κίνηση (πχ σηκώνεται).

·Όσες φορές χτυπάτε το χέρι σας τόσα γράμματα γράφει, καλάθια σουτάρει κλπ. Όταν σταματάτε να χτυπάτε σταματάει να γράφει, να σουτάρει κλπ.

·Απότομα σταματήματα, διατήρηση θέσης (πχ «στρατιωτάκια αμίλητα – ακούνητα – αγέλαστα»).

·Αναχαίτηση δράσης (π.χ. «μετά από κάθε καλάθι βάζεις γραμμούλα στον πίνακα». Δίνουμε ενδιάμεσα feedback αν χρειαστεί).

·Αντί να μετρήσει το παιδί μέχρι το δέκα να κάνει κάτι πριν πχ βγάζει το μολύβι του.

·Ασκήσεις ρυθμού

Γενικά χρησιμοποιούνταικαι όλες οι δραστηριότητες του υποκεφαλαίου «ΑΝΑΜΟΝΗ»