Ανακοινώσεις

5 Δραστηριότητες εντός σπιτιού που ενισχύουν την Προσοχή.

Ελεύθερη Μετάφραση Γιάννου Δήμητρα , Εργοθεραπεύτρια SIT. Κέντρο προσέγγιση

Ίσως κάποιες δραστηριότητες που προτείνονται από την αρθρογράφο να θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνονται στα «δικά μας» δεδομένα. Αξίζει όμως να αποτελέσουμε , εμείς την αλλαγή που επιθυμούμε!

Ilana Danneman

Μένοντας σε εσωτερικούς χώρους αυτή την εποχή όπου το κρύο δεν επιτρέπει δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους, συχνά προβληματίζει γονείς και δασκάλους, καθώς τα παιδιά στερούνται της εκτόνωσης που αναζητούν. Είτε είστε δάσκαλος, είτε ο γονέας, ακολουθούν δραστηριότητες που μπορούν να αποτελέσουν τη διαφορά ανάμεσα σε μια παραγωγική η μη ημέρα με ευτυχή ή λιγότερο ευτυχή παιδιά.

Τα παιδιά αναζητούν κίνηση ακόμη και τις στιγμές όπου η ώρα εκτόνωσης ( διάλλειμα, παιδική χαρά κτλ) δεν είναι εφικτές. Έτσι λοιπόν σας προτείνω να δοκιμάσετε τις παρακάτω «εσωτερικές» δραστηριότητες ρύθμισης της αισθητηριακής αναζήτησης.

1.Αυτοσχέδιο γυμναστήριο

Δημιουργήσετε χώρο για γυμναστική. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος εξοπλισμός, ούτε μεγάλος χώρος. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια καρέκλα και ελεύθερος χώρος γύρω από αυτή. Δοκιμάστε λοιπόν push ups (τα παιδιά καλούνται να σηκώσουν το βάρος τους επαναλαμβανόμενα, με τα πόδια να μην βρίσκονται στο επίπεδο). Μπορούν επίσης να κάνουν «βουτιές» προς το δάπεδο ενώ στηρίζονται από τη καρέκλα και τα πόδια βρίσκονται στο επίπεδο. Ζητήστε τους να φτάσουν προς το πάτωμα ενώ κάθονται και να επιστρέψουν στο κάθισμα με ένα μεγάλο τέντωμα
Μπορούν δίπλα στο κάθισμα τους να κάνουν αργά βαθύ καθίσματα.
Τα οφέλη πολλά βελτίωση στην κυκλοφορία του αίματος, βαθιά αναπνοή και καλύτερη συγκέντρωση.
2.Βαθιά αναπνοή

Στοματικές αναζητήσεις. Σε μικρότερες ηλικίες συχνά εντοπίζεται ρηχή αναπνοή η οποία αποθαρρύνει την καλύτερη πρόσληψη οξυγόνου, το οποίο βελτιώνει την προσοχή. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις φυσαλίδες, καλαμάκια για να πιείτε, kazoos για βουητό .Φυσικά η χρήση πνευστών μουσικών οργάνων αποτελούν εξαιρετικά εργαλεία για την ενίσχυση της βαθιάς αναπνοής. Ενδεικτικά φυσαρμόνικα, τρομπέτα και κλαρίνο είναι το αγαπημένο μου. Και, αν δεν έχετε οποιαδήποτε εργαλεία, προσπαθήστε απλά να έχουν όλοι λάβει 10 βαθιές αναπνοές ή επιτόπιο τρέξιμο. Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εκπληκτικά!
3. Χειρονακτικές εργασίες

Η βαριά εργασία λειτουργεί αποτελεσματικά ως προς την αισθητηριακή επεξεργασία, κύρια όταν το παιδί πρόκειται να γράψει, πληκτρολογήσει ή ακόμη και να πραγματοποιήσει μαθηματικές πράξεις, χρησιμοποιώντας τους μύες και δάχτυλα ώστε να εκτελέσει τα ανωτέρω. Χρησιμοποιήστε τα χέρια λοιπόν .Δοκιμάστε αντί-στρες μπάλες, fidgets ή θεραπευτική πλαστελίνη. Push ups και έλξεις, αιώρηση και το σκαρφάλωμα σκάλας μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην ενίσχυση της προετοιμασίας του σώματος για τη μάθηση . Η Τέχνη και το μαγείρεμα αποτελούν αγαπημένες δραστηριότητες για τα χέρια , καθώς η σκληρή δουλεία που τα ίδια διενεργούν, προετοιμάζουν τις αισθήσεις για τη σκληρή δουλεία της ημέρας.

4. Χορός εσωτερικού χώρου

Μένουμε μέσα; Ενεργοποιήστε τη μουσική και το χορό! Δεν χρειάζεστε πίστα. Μπορείτε να ενισχύσετε και να καθοδηγήσετε τα παιδιά να χορέψουν σε ένα σημείο, γύρω από την κουζίνα, μέσα στο σαλόνι ή ακόμη και στην τάξη. Ο χορός είναι μια καταπληκτική δραστηριότητα για το διάλειμμα εντός τάξης τις βροχερές ημέρες. Τα παιδιά θα σας αγαπήσουν για αυτό.

5. Εργασίες για τον συντονισμό

Πάρτε μερικά μικρά κασκόλ, μπάλες Ζογκλέρ, μια μπάλα του τένις, μικρά καθημερινά αντικείμενα και ξεκίνα το παιχνίδι με πετάγματα και πιασίματα. Ο απαιτούμενος συντονισμού ματιού-χεριού εμπλέκει τον εγκέφαλο και το σώμα να εργαστούν από κοινού. Με το πέρασμα της μέσης γραμμή ς και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, ο εγκέφαλος σχηματίζει οδούς που μπορεί να δεσμεύσει το απαραίτητο επίπεδο διέγερσης για περισσότερο χρόνο, ακόμη και μετά το τέλος της δραστηριότητας. Δοκιμάστε μπάλες διαφορετικού μεγέθους και βάρους, τις οποίες θα πρέπει να πιάσουν με το κυρίαρχο και μη χέρι.

Μετακίνηση! Πάρτε τα παιδιά σας σε κίνηση προχωρήστε μαζί τους. Τα λίγα λεπτά που θα δαπανηθούν θα σας ανταμείψουν για το υπόλοιπο της ημέρας. Η κίνηση αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών, τα επίπεδα συγκέντρωσης και πάνω από όλα την παραγωγικότητα.

Ilana Danneman http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.friendshipcircle.org%2Fblog%2F2015%2F02%2F16%2F5-indoor-sensory-break-activities-that-are-sure-to-improve-attention%2F%3Futm_source%3DFriendship%2BCircle%2BBlog%26utm_campaign%3Dba68f0e5ea-RSS_EMAIL_CAMPAIGN%26utm_medium%3Demail%26utm_term%3D0_3ec270b4ae-ba68f0e5ea-199123877&h=DAQF1xCyE